نکته برای تربیت کودکان
سن مناسب برای گوشی؟
آقای اشتاینبرگ گفت: «بسیاری از کارشناسان میگویند حدود 13 است، اما پاسخ عملیتر زمانی است که به آن نیاز دارند: زمانی که خارج از نظارت مستقیم شما هستند». خانم همایون آنها را برای زمینههای خاص توصیه میکند، مثلاً برای کودکی که ممکن است بین دو خانه رفت و آمد کند و در اواخر وقت در تمرینهای ورزشی پیمایش کند.
دسترسی پلکانی به فناوری را در نظر بگیرید، مانند شروع با تلفن تاشو، و به کودکان یادآوری کنید که امتیازات و مسئولیت ها دست به دست هم می دهند. گسترش دسترسی کودک به فناوری شخصی باید به استفاده مناسب از آن بستگی داشته باشد.
برای قرار دادن این ایدهها در شکل عملی، وبسایت آکادمی اطفال آمریکا دستورالعملهایی را برای ایجاد یک فرد شخصی ارائه میکند.
برنامه ریزی بیش از حد
با باز شدن جهان، کودکانی که زندگی آنها محدودتر شده بود، نه تنها این شانس را خواهند داشت که به مدرسه بازگردند، بلکه به ورزش، درس و فعالیت های فوق برنامه نیز بازگردند. در عین حال، پروتکل های همه گیر می توانند همه اینها را برای بچه ها و والدین پیچیده تر کنند. همه ما کلیشه کودکی را که بیش از حد برنامه ریزی کرده است می دانیم، عجله از فعالیت های ورزشی گرفته تا درس های موسیقی و تدریس خصوصی، و احتمالاً لحظاتی وجود خواهد داشت که شما هم مانند آن پدر و مادر احساس خواهید کرد، با یک بار وسایل و برنامه آنقدر پیچیده که از خواب بیدار می شوید. نصف شب نگران از دست دادن مسیر اما تماشای کودکان در کشف فعالیتهایی که واقعاً از آنها لذت میبرند نیز لذت و لذت است، و این یکی از امتیازات والدینی است که فرزندانتان را با بهبود مهارتهایشان تشویق کنید
برخی از کودکان واقعاً با برنامهریزی بیش از حد، برای برخی دیگر، پیشرفت میکنند. اما پیچیدگیهای مدیریت تماسهای اجتماعی در زمان پروتکلهای کووید، تعیین اولویتها را مهمتر میکند تا کودک بتواند هر فعالیتی را که واقعاً برای آن کودک خاص مهم است انجام دهد. فرزندتان را بشناسید، با فرزندتان صحبت کنید، و در صورت لزوم، به فرزندتان کمک کنید تا تصمیماتی را که باعث می شود به انجام کارهایی که بیشترین اهمیت را دارند، ادامه دهد، مذاکره کند، حتی اگر این به معنای کنار گذاشتن برخی فعالیت های دیگر باشد.